Hong Kong

Hong Kong, (12-04-11 t/m 13-04-11)

S'middag om 14:45 uur gingen we eindelijk de lucht in. Ja, jullie lezen het goed... we hadden gelijk al drie kwartier vertraging. Na 11 uur vliegen kwamen we om 08:00 uur aan in Hong Kong. Geen oog dicht gedaan, maar ondanks dat ging de vlucht vrij snel. Met een groep van 16 personen begonnen we te lopen richting de uitgang. Naar links, naar rechts, een aantal trappen naar beneden en toen hadden we nog maar 1 keuze, de tram. De eerstvolgende halte zijn we uitgestapt. Na nog een aantal honderd meter lopen op dat verschrikkelijk grote vliegveld kwam iemand vertellen dat we in DIE rij moesten gaan staan. Wat denk je, een rij van hier tot Tok....Hong Kong....!! Gelukkig kwam iedereen zonder veel problemen door de douane. Na wat rond kijken in een grote hal komt dan eindelijk onze ‘Charlie Chan'op ons afgerend. We gingen met een bus kris kras door Hong Kong richting ons Hostel.

Na 3 uurtjes slaap hebben we de stad verkend. Kilometers lopen, met een veerboot naar een ander gedeelte, biertje gedronken, hapje gegeten, wandelingetje door de parken(was wel heel mooi), weer kilometers gelopen terug naar het Hostel, hebben we voornamelijk verschrikkelijk oude flatgebouwen gezien, waar de was en het afval buiten de ramen hangt. Tussen deze armoede staat af en toe een zeer luxe hotel. Heel vreemd. Ondanks dat de stad niet echt geweldig was, hebben we ons best vermaakt. Het was een gezellig dagje met de groep.

Om 20:00 uur vertrokken we weer richting het vliegveld. Hier hebben we heerlijk gegeten!!! Buikje rond voor weinig!!! Op naar de laatste 8 uurtje in de lucht. Het vliegtuig zat lang niet vol en hierdoor had iedereen minstens 2 stoelen ter beschikking. Ik denk dat ik 6 van de 8 uur geslapen heb. Heerlijk, voor ik het wist waren we geland in Sydney. Ook hier heeft niemand problemen gehad met de douane. Ze stelden een aantal vragen en we konden daarna gewoon doorlopen.

Bij de uitgang stond Australian Backpackers druk te zwaaien. Zonnebril uit de tas, trui in de tas......25 graden, wat wil je nog meer. Inmiddels zijn we alweer 4 dagen in Sydney en het is hier FANTASTISCH

Greetz Anna

(Sydney continues; heb nog geen tijd gehad om het verhaal te schrijven...se druk)

nienke

dus goed aangekomen!!!
Heel veel plezier daar..
liefs

Lydia

hey! mooi om t ehoren dat jullie
goed zijn aangekomen!
heel veel plezier!!
xxx

Bert en Dini

He Anna, dus de reis veilig en wel overleeft wat we lezen klinkt allemaal erg leuk het is nu al een hele belevenis. Hoop voor je dat je een leuke en gezellige groep mensen treft die ook op z'n tijd een hapje en drankje willen ha ha nou je drinkt er maar 1 of 2 op ons en vergeet vooral niet de groeten van ons te doen daar!! Hier bij ons alles oke zo als gewoonlijk lekker druk. aankomende week secretaresse dag dus dat wordt hoop ik weer een succes. Voor de rest kan ik je geen spannende dingen vertellen want wat jij mee maakt is op dit moment veel spannender hi hi. Veel plezier en tot horens kus bert en dini

Auke Feikje Mara

Hey ouwe globetrotter, we zijn blij dat je heelhuids
bent aangekomen. Veel plezier en kalm aan.
We blijven je volgen!
Groetjes!

Kimmes en Haamen en Eva

Hee An the Man,

mooi dat alles goed gegaan is en tja lekker vrette voor weinig is natuurlijk altijd dikke prima. Veel plezier in Sydney. Hier alles prima, beetje werken (vooral Harmen smoordruk) en tis hier trouwens ook schitterend weer dus das wel fijn.

Nou we horen wel weer, dikke tut

jacob,esther en reneetje

Te gek man en vrouw zo,n trip beetje jaloers ben ik wel hoor geniet er lekker van ennne.. tot over een jaar he

Kim eva en harmen

Sweet memories! have a good one mate nou heb lekker 170 meter straalt en dan de die berichten van jou "easy going" krijg je de straal ook in verder gebeurt het daar hier druk en schitterend weer.