Melbourne - Tasmanie - Sydney

Melbourne - Tasmanie - Sydney (22-02-12 t/m 20-03-12)

Vanuit Melbourne ben ik richting Frankston gegaan om een bezoekje te brengen aan Ome Haye! We hadden afgesproken op het station in Frankston. Ondanks dat ik mij niet kan herinneren wanneer ik hem voor het laatst heb gezien herkende ik hem meteen! Samen met zijn vrouw Jane hebben we gelijk een hele tour gedaan langs Rosemud, Flinders en Red Hill. De volgende dag heb ik een rondleiding door Frankston gekregen, waarbij we een strandwandeling hebben gemaakt, ik de bowlingclub heb bewonderd waar ze minimaal 3 x per week te vinden zijn en Ome Haye even in de 'pokies' ruimte zit en het oude huis van Ome Haye en Tante Hendrikje! Natuurlijk hebben we ook door de oude fotoalbums gebladerd en werden de oude verhalen weer opgefrist. Ik ben ontzettend verwend door zijn vrouw Jane, die elke dag een heerlijke maaltijd op tafel zette en ons overal heen reed! (ome haye kan niet meer autorijden vanwege zijn ogen) Het was een gezellig weekendje!

Vanuit Frankston ben ik terug gegaan naar Melbourne waar ik wederom een lift gevonden heb richting Tasmanie. De boottocht viel me reuze mee, want ik had hier niet al te beste verhalen over gehoord, maar gelukkig was de wind deze dag niet al te krachtig. S'avonds kwamen we aan in Devenport en zijn gelijk doorgereden naar Lauceston. Hier woont een kennis van 1 van de meiden en dus handig voor de eerste overnachting. Toppie geregeld dacht ik se! De volgende dag werden we wakker met een heerlijk zonnetje! Wat nou met alle verhalen over het KOUDE TASSIE, niets van waar! Flipflops aan en op naar Bay of Fire, iets boven St. Helens. Ook de volgende dag was het heerlijk weer en hebben een stop gemaakt bij Bichero en daarna hebben we een wandeling gemaakt naar Wineglass Bay. (pittige klim trouwens, maar het was het waard) Op naar Port Arthur, waar het zonnetje vervangen werd door heftige regen! Helaas hebben we de wandeling in de gevangenis niet gedaan vanwege tijdgebrek. Beetje jammer maar het is niet anders. Op naar Hobart waar het weer dramatisch was. Hartstikke koud en vies nat! Zouden de verhalen dan toch kloppen over het KOUDE TASSIE. Dacht even dat ik terug in NL was. En tot mijn schrik zagen we in Hobart dat het nog maar 7 graden was. Waarom wilde ik ook alweer naar Tasmanie? Via Mount Field National park, waar we een supermooie wandeling hebben gemaakt , zijn we door het midden van Tasmanie gereden en hebben we de westkust geskipt . Op naar het bekende Cradle Mountain. Het weer zat ons echt niet meer mee. Het bleef maar regenen en het was ontzettend koud. We hebben de wandeling gedaan, maar helaas was er niets te zien op de lookout points! De terugweg was de wind ietsje bietsje krachtiger wat mij ietsje bietsje misselijk maakte. Gelukkig heb ik deze keer niet de visjes gevoerd maar het scheelde niet veel!

Wederom terug in Melbourne en ook deze keer weer op zoek naar een lift. Binnen 3 dagen reden we met 2 campervans (Sam en Sven the van) richting de kustlijn. Op de advertentie stond duidelijk dat we geen van allen haast hadden om naar Sydney te gaan. Het resultaat was dat we er 2 weken over gedaan hebben. Soms reden we maar 50 km per dag! Het is een ontzettend gezellige groep en we hebben erg veel lol. Eindelijk heb ik mijn eerste Wombat in het wild gezien en een lizard van ongeveer 1,5 meter. Gruwelijk!!! Echt super gaaf maar een beetje scary. Via de Blue Mountains, waar ik voor de 2de keer mijn ronde deed, maar op een een of andere manier alles veranderd leek te zijn, zijn we gister aangekomen in Sydney. Ook deze keer hadden we de laatste dagen veel regen. Het lijkt wel of de regengoden me alvast willen laten wennen aan het Nederlandse weer!!! Gelukkig is het in Sydney weer heerlijk warm! Donderdag gaan we waarschijnlijk met dezelfde groep verder richting Brisbane. Hier hoop ik nog een aantal surflesjes te kunnen volgen, want na een jaar Australie kan het toch niet waar zijn dat ik slechts 1x op het bord heb gestaan.

Ik geniet nog even volop van mijn 'NO WORRIES' leventje. Nog 3 weekjes op het strand hangen, biertjes drinken, kaartje leggen, op mijn flipflops lopen en vooral niets doen! Wat zal ik dit gaan missen!!!

See'ya soon!

Greetz Anna

Reacties

Reacties

Annet

Wat leuk Anna, dat je je familie hebt bezocht. Wel gek zeker, zo ver van huis? Hier is het trouwens prachtig weer hoor! Ben al weer op de racefiets naar het werk geweest.. Leuk om het allemaal weer even te lezen. Tot snel! Groetjes!

nienke

Wat weer een leuk verhaal Anna..
Geniet er nog mr van die laatste paar weekjes want voor je het weet "moet" alles weer hier in NL..
Mr wel mooi weer hoor hier..Vandaag zon en graadje of 10..:-) ..Het team is al aan het aftellen hoor..We hebben je de laatste paar wedstrijden nog ff hard nodig!!!!!

Kimmes

Heej moatie,

nog maar ff en dan zien we je weer...gneiet van je laatste weekjes in dat schitterende land want je zit hier in Nl zo weer in de 'sleur' hoor. Surfse !!!
Tut en tot gauw

Marian

leuk dat het zo ontzettend goed bevalt!! En nog maar even flink genieten van je zorgeloze leven daar!! En ik verwacht wel dat je als een echte surfbabe straks op the waves staat
;-P

Nynke

Klinkt allemaal erg goed!!Geniet nog maar ff van je relaxte leventje en natuurlijk veel plezier met surfen, de vorige keer ging het ook super ;-)!!
Tut en tot snel!

Simon,Wilma,Yentl en Ilsa

Hoi Anna,

Nog maar een paar weekjes en dan zit het er helaas weer op voor jou. Wat ongelooflijk dat het alweer bijna een jaar geleden is dat je vertrok.
Geniet nog maar ff van de laatste weken.

Nog ff en dan kunnen de kids tante Anna weer zien!

See you soon!

Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!