It paad werom

It paad werom (11-04-12 t/m 12-04-12)

Het laatste dagje in Sydney vloog voorbij.Omdat alles met de paasdagen gesloten was, moest ik de belasting en bankzaken op het laatste dagje regelen.En natuurlijk mijn tassen pakken. Omdat ik altijd ellende heb bij het inchecken/ douane,dacht ik dezekeer goed voorbereid te zijn. Al mijn kleren en onnodige troep had ik alvastweggegooid. Hierdoor paste mijn slaapzak gewoon in mijn backpack en had ik zat ruimte over in mijn koffertje.Trots dat ik was!!

Laughing
Met het laatste busje richting het vliegveld en daar had ik natuurlijk zoveel tijd, dat ik rustig aan het internetten ben gegaan. Ik zou later tegen de tijd dat ik wilde slapen nog even een hapje eten. Nou niet dus!! Rond half 11 kwam er een meneer vertellen dat het vliegveld gewoon dicht gaat! Dit heb ik nog nooit meegemaakt of gehoord!!!! Zelfs het internationale gedeelte. Onmogelijk toch voor zo'n groot vliegveld. We werden vrijwel direct verzocht naar de benedenverdieping te gaan waar dan ongeveer 20 stoelen stonden, dus je moest er ook nog snel bij zijn anders lag je gewoon op de koude vloer. Ik zat nog geen 5 min in mijn stoel of er werden een partij dikke hekken om ons heen geplaatst!! Succes en tot rond een uurtje of 4!! Met een partij honger in mijn maag kon ik natuurlijk geen oog dicht doen!!! Best nachtje al zeg ik het zelf.
Yell

Zodra het hek weggehaald werd ben ik snel voor een bakkie en een stukje bananenbrood geweest en hoppa naar de incheckbalie. Bedoel als ik dan toch zo vroeg op het vliegveld ben dan zal ik ook als 1 van de eersten erzijn zodat ik rustig door de douane kan en ff bij de shops kan kijken. Nou niet dus!! (nr2) Mijn backpack was netjes 19.2 kilo, maar mijn koffertje was een kilootje of 4 te zwaar. Tassen verpakken en opnieuw in de rij, het zal nu toch wel goed zijn. Nou niet dus (nr3) Mijn koffer is zo goed als leeg!!??!!. Dus ik het smoor in!! Kleine rugzak uit de backpack, alle zooi uit de koffer daarin. Nog wat troep los bovenop mijn tas in mijn flightbag en maar weer in de rij. Mijn nieuwe koffertje met mijn boeken (niets te lezen meer) gedumpt, Gelukkig lag het inderdaad aan dat stomme ding en was mijn tas nu ineens nog maar 5 kilo. Of te wel had er dus nog wel 2 kilo bij kunnen proppen! Maargoed, ik ben ingecheckt en heb nog een uur tot het boarden! Volgende station is de douane! Ik heb de ellende al gehad bij het inchecken dus de douane zal dan deze keer geen probleem zijn. Nou niet dus (nr4)! Ik word erweer tussenuit gehaald (zoals ALTIJD) voor een normale check wat me weer een kwartier van mijn tijd kost! Gelukkig geen rare fratsen verder maar snap niet dat ik NOOIT in 1 keer door kan lopen. Opzoek naar de gate waar ik dan maar rustig ben gaan zitten voordat ik mijn vlucht ook nog mis!

De vlucht ging opzich wel prima. Had niet een vreemd/stinkend figuur naast me zitten dus was al lang blij. Ik hoopte op een snel ontbijtje want dat stukje brood was niet genoeg. Al snel kregen we een zakje pinda's!! Maar denk je dat ik dat open krijg. Deed maar gewoon alsof ik niet genoeg moeite deed om het zakje open te krijgen en met mijn hoofd in de tvserie zat want de mevrouw naast mij had hem in een keer open tuurlk! Ze smaakten verder prima en dat smaakt naar meer. Zit ik natuurlijk weer naast een figuur die een dieet of wat dan ook heeft en mevrouw krijgt direct haar eten. Gewoon ff een dik half uur voordat de rest van het vliegtuig krijgt. Smoor weer in!! ha ha. Verder ging alles prima! Heb heerlijk voor de serie gezeten, het eten was verder TOP, alleen geen oog dicht gedaan!

Aangekomen op Hong Kong. Ik had al gehoord dat er douchjes waren dus had een handoek in de tas gedaan! Bij het infocentrum gevraagd waar ik moest zijn en waar ik dan nog ff tandpasta en shampoo ect kan halen. Hoppa in de tas en richting de douche. Tot ineens bij me naar binnenschoot dat ik zo aan het goochelen ben geweest bij de incheckbalie, dat ik helemaal geen handoek ect meer in de tas heb. Dus ff bij de balie vragen, was geen probleem, moest natuurlijk dokken voor de douche maar was best wel gaar dus geen probleem. Kom ik in een super de luxe douche terecht, waar alles ligt. Shampoo, douchegel, tandenborstel + tandpasta, kam, bodylotion, wattenstaafjes, badmuts en ga zo maar door! Dus ook hier weer het smoor in dat ik net alles gekocht heb. BEDANKT infocentrum!

Maar de douche was heerlijk!Voel me nog niet echt moe ondanks dat ik ondertussen al bijna 40 uur wakker ben! Over een uurtje of 4 stap ik wederom het vliegtuig in! Dan zal ik hopelijk wel slapen.

Oant moarn!!

Greetz Anna

Reacties

Reacties

heit en mem

Hahaha je verhaal lijkt wel op de belevenissen van Mr. BEAN. Nu verder graag geen gekke capriolen meer, want we verwachten wel dat je morgenvroeg op Schiphol staat en niet op een of andere stoel in Hong Kong ligt te slapen. Goede reis verder.

nynke

Hahaha!!! Wat een toestand....
Dacht je dat je alles had meegemaakt ;-)Goede reis en oant moarn
tut nynke

kimmes

goede acties moatie hihi
see you later

marian

Haha, veel suc6 bij t 2e deel van it paad werom! En hopelijk labelen ze je backpack goed door ;) tot later!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!