Fremantle

Fremantle (13-01-12 t/m 06-02-12)

De laatste weken in Brookton Club Hotel zijn snel voorbij gegaan. We zijn nog een avondje meegeweest te schieten, hebben een 'Aussie' lunch gehad, waarbij we de 'jabbie's' die we gevangen hadden mochten proeven @ very tasty!!

Laughing
en natuurlijk hebben we nog een paar afscheidsborrels genuttigd. Op 26 januari ' AUSTRALIA DAY' ben ik in de ochtend richting Perth gegaan. Hier had ik voor 1 nacht een hostel in het centrum geboekt. Samen met een groep feestgangers uit Brookton regelrecht door naar de eerste de beste pub.
Tongue out
Hier hebben we een paar uurtjes heerlijk in de schaduw gezeten voor jawel 'een hapje en een drankje' Aan het eind van de dag zijn we richting Scarborough Beach gegaan voor de barbie!! Door een opkomende storm zijn we eerder van het strand vertrokken en hierdoor hebben we helaas het vuurwerk gemist, nouja we zagen hier en daar wat kleuren in de lucht vanuit de taxi
Frown
Natuurlijk hebben we de dag afgesloten met een biertje in Northbridge. Dit was een welverdiende dag na al het 'zware werk' in Brookton
Tongue out

Samen met Carla heb ik een autootje gehuurd om een roadtrip te maken in de ' Southwest' In 5 dagen tijd hebben we hopelijk alle mooie spots gezien. We zijn begonnen in Albany waar we naar - the gap & natural bridge - zijn geweest in Torndirrup National park. Doorgereden richting Denmark voor - the greenpools & elphants rocks - SUPER!!!!! Dit is zeker 1 van de mooiste plaatsen van Australie. Beide maken ze hun naam waar!!! Het blijft me verrassen. In de Valley of the Giants hebben we de veelbesproken Tree Top Walk gedaan. Helaas viel dit een beetje tegen. In 10 min is het rondje gedaan en loop je over een brug ....over jawel... de toppen van de bomen. Beetje hetzelfde effect als een lookout. En omdat dit dus NIET spannend genoeg was zijn we richting Pemberton gereden voor de Gloucester Tree. Deze 60 meter hoge boom kun je via een in elkaar gezette wenteltrap beklimmen

Surprised
Been there, done that, got NO t-shirt!! Next point is Augusta, the Cape Leeuwin, oftewel het 'southwest point' van Australie, waar de -Southern en Indian Ocean - samenkomen, een niet te missen spot!! Ook zijn we nog in de Lake Cave geweest bij Margret River en hebben we natuurlijk 2 wijnerijen bezocht. Het was weer ff wennen, inelkaar gekreukeld slapen in de auto, het kokkerellen op een gasbrandertje en op zoek naar een gratis douche, maar het was weer een onvergetelijk tripje!

Op het moment ben ik alweer bijna een week bij Gemma in Fremantle. Ze woont in een mooi huis vlakbij het strand en het centrum. Heerlijke plaats om ff bij te komen ha ha ha. Overdag lig ik op het strand, slenter in Fremantle of Perth rond en s'avonds hebben we de ene BBQ naar de andere. Ben een dagje naar Penguin Island bij Rockingham geweest en morgen staat Rottnest Island op het programma. Woensdag vertrek ik met de trein richting Adelaide. Vanuit hier probeer ik een lift te vinden via the Great Ocean Road naar Melbourne.

Greetz Anna

Judith

Heej meis!

Normaal zijn de laatste lootjes het zwaarst...volgens mij gaat dat dit keer bij jou niet op!! Je vermaakt je nog heel goed aan de verhalen te lezen....en foto's te bekijken!! Geniet er nog maar even van....gaat al veel te snel.

We hebben dit jaar nog niet gebald...maar dat gaat vast komend weekend weer gebeuren!