Adelaide - Melbourne

Adelaide - Melbourne (07-02-12 t/m 21-02-12)

Met de trein naar Adelaide!!! Ongeveer 40 uur op een stoel zitten. Tja ik ging natuurlijk voor de goedkoopste optie en dan heb je echt geen bed in de trein! Het viel me niet tegen moet ik zeggen. Tot mijn verbazing hadden we de eerste avond al een stop van 3 uur. Omdat ik hier niet op gerekend had was dit natuurlijk PERFECT.

Laughing
Samen met een groepje andere reizigers zijn we het plaatsje ingegaan voor een slaapmutsje. Ondanks dat, heb ik niet echt best geslapen. De volgende dag hadden we nog een stop van een half uurtje in het spookstadje ' Cook' Hier wonen nog 13 personen en het is echt in het 'niets' Ongeloofelijk dat daar nog mensen wonen.

Aangekomen in Adelaide ben ik samen met een Nederlander de stad in gelopen, met jawel al mijn zooi. We zijn naar het YHA hostel gegaan. Deze is iets duurder dan de andere, maar dan heb je een super nieuw en schoon hostel. De sfeer was ook gelijk gezellig en hier heb ik dan ook een leuke tijd gehad. Samen met de dutchie heb ik een 'gratis' fiets geleend. Super toch dat je in de steden gratis een fiets kan lenen!!! Tja dat was mijn eerste gedachte ook, helaas is het gratis dus zijn de fietsen niet 'te best' . Toen we namelijk aan de andere kant van Adelaide waren vloog de ketting eraf. En niet meer te fixen heur.

Yell
Met 2 zwarte handen de tocht terug!! Uiteindelijk hadden we ons doel wel bereikt. We hebben HEEL Adelaide gezien, maar dat de hele dag naar de knoppen was, tja daar hadden we niet op gerekend. Op de zaterdag heb ik mee gedaan aan ' the pub crawl' van het hostel. Met ongeveer 100 man op kroegen tocht. Zoiets zouden ze in NL moeten organiseren. TOP. Het was een supergezellige avond en binnen een paar uur ken je de helft van het hostel!

Na 4 dagen Adelaide had ik een lift gevonden richting Melbourne via de Great Ocean Road! Samen met Daria (Zwitserland) en Karim (Egypte) heb ik een leuke week kamperen gehad en natuurlijk de mooie spots van de Great Ocean Road gezien. Het was weer een mooie route, helaas wel errrruugg toeristisch! Ook zijn we naar Phillip Island geweest voor de pinguin parade. Echt superleuk om te zien. Helaas hadden wij niet de juiste avond uitgekozen :-(Normaal komen er wel 1000 pinguins het eiland op gewaggeld, maar deze avond waren het er misschien 100, in groepjes van max 5. Dus de echte parade hebben we gemist. Maar ondanks dat was hetprachtig om te zien.

Eergister ben ik aangekomen in Melbourne. Vanuit hier wil ik naar Tasmanie. Ik heb als het goed is al een lift gevonden, maar helaas gaat deze pas de 27ste. Kortom, wat ga ik een week lang doen in Melbourne. Ik heb het meeste al gezien en de stad is veel te duur. Ik heb namelijk gezegd dat ik niet meer wil werken, maar of dit gaat lukken moet ik nog zien! Dussss ik zal wel ff kieke wat ik zal...............

Greetz Anna

ps: zal deze week wel ff wat foto's toevoegen!

Reacties

Reacties

Nynke

He Anna,
Die kroegentocht lijkt mij ook wel wat,haha!!
Klinkt weer goed allemaal!!
Have fun at Tasmania...
Tut Nynke

Annet

Hee Anna, wat een heerlijke tijd toch daar! Ik had die pinguins ook wel graag gezien! Maak er wat van in Melbourne! Groetjes, Annet

Marian

Haha, nou dan zijn die fietsavonturen van jou nu wel voorbij of niet?? Gaaf dat je nog naar Tasmania gaat, shoot the devil over there!! En geniet met de beurs dicht in Melbourne....

jacob en riekje deboer

hier even in groet vanuit echten,
zo te lezen heb jij het ook enorm naar je zin!
en al bezig aan het laatste stukje van je reis!!!
zal straks weer wennen zijn op het fryske plattelân!!
geniet er nog van Anna!

met een hartelijke groet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!