Sydney (part 1)

Sydney (14-04-11 t/m 17-04-11)

Sydney is FANTASTISCH....Met ons zonnebrilletje op zijn we gelijk richting het park gegaan en foto's gemaakt van de Harbour bridge en het Opera house. Een prachtig uitzicht, groene parken en super schoon. S'avonds hadden we een welkom's BBQ op het dak van het hostel. Hier heb ik mijn eerste kangoeroe steak gehad. Na nog een laatste borreltje in de pub (dank u Michiel, foto's volgen) werd de avond toch iets later dan gedacht.

De volgende dag hebben we heerlijk geluncht in het park. Echt ongelooflijk hoe druk het hier rond deze tijd is. Heel Sydney heeft dan pauze in het park. De sportievelingen zijn allemaal aan het hardlopen of hebben groepslessen boxen (of se iets) in het park. De rest van de dag hebben we voornamelijk door Sydney gelopen van de bank, naar de medicare, naar de internetwinkel, naar natuurlijk de pub, terug naar het hostel. Kortom, wij vonden onszelf ook aardig sportief.

Wink

De Blue Mountains stonden voor vandaag op het programma. Hier had ik vooraf al een aantal foto's van gezien. Helaas, raar maar waar, hadden we de hele dag regen. Beetje balen. Ons eerste uitzicht was er dan ook niet. Helemaal wit, niets noppes nada. Jim, de gids die 4 keer in de week door de mountains loopt, was zelf zeer enthousiast en nam ons eerst mee naar de watervallen. In elk nadeel zit een voordeel, dus deze watervallen waren door de regen mooier dan ooit...Jim heeft ons toch hele mooie uitzichten laten zien, gelukkig was het zicht in de middag veel beter en ook deze dag, ondanks dat we kletsnat geregend waren, was weer geslaagd. (beetje spierpijn van het traplopen, de duizend treden zijn ongeveer 1500 treden geworden-ben ook niets meer gewend

Tongue out

De havencruise was zeer relaxed, of op zijn aussies, no worries!! Een wandeling door de Botanic gardens, langs het Opera house, Harbour bridge, se het bootje in. Beetje kiekjes schieten onderweg. De lunch deze keer op het strand van Watsonbay, waarna er natuurlijk minstens nog een half uurtje gelegen moet worden voor het uitbuiken. Nog een wandeling door een ander park met echt een fantastisch uitzicht weer het bootje in en terug naar het hostel. Hoe wil je je zondag hebben? Oja bijna vergeten, nog wel een slaapmutsje halen in de pub natuurlijk.

Voordat ik naar Australie ging het ik natuurlijk heul veul verhalen gehoord. Maar het is echt se....se no worries, se vriendelijk en se mooi........

Greetz Anna

Berdien

Klinkt goed, je voelt je al aardig thuis zo te lezen!! Have fun!!

Tamara

Goed zo meis, lekker genieten en zien wat er op je af komt! Gaat je goed af zo te lezen!:)

Harmen, Kimmes en Eva

hahaha we hebben het je toch gezegd dat het gewoon super was.....nu zijn alle twijfels wel weg denk ik he? No worries mate en wat een relaxed leventje zo he?

Tut

Erik en Marian en Lennart

welcome to australia mate!! enjoy!!

Anna

Ha ja ik geloof jullie echt ha ha, moet straks wel weer wennen als ik moet werken..... hopelijk vertrekken we begin volgende week uit sydney!