Sydney (part 2)

Sydney (18-04 t/m 26-04)

Vanaf vandaag zijn we opzoek gegaan naar een auto. Op de Victoria Street bij Kings Cross komen alle backpackers bij elkaar om auto's te kopen en verkopen. De hele week zijn we heen en weer over de straat gelopen. We hebben verschillende busjes gezien. Een aantal keer hebben we een bod gedaan, maar dan werden we het niet eens over de prijs, of ze verkochten de auto later op de avond voor 100 dollar meer, of de motor was niet goed. Uiteindelijk hebben we een mooi busje gekocht uit 1995. Dit is vrij nieuw voor een backpacker, de meesten zijn van eind jaren 80. Het is een netjes onderhouden busje, met bed, opbergruimte genoeg en een net keukentje (nouja plankje met wat troep erop) We hebben een soort van APK keuring (dit is niet verplicht en de meeste backpackers doen dit niet ivm geldbesparing) laten uitvoeren en hier kwam ‘ons boesje' zonder grote problemen doorheen.

Tussen het auto zoeken door hebben we natuurlijk ook nog wat van Sydney gezien. De beste manier is natuurlijk de Sydney tower. Hier waren we eind van de middag heen gegaan zodat we het uitzicht bij daglicht en een uurtje laten bij nachtlicht konden zien. Prachtig uitzicht met al die lichtjes van the City. Ook hebben we een wandeling gemaakt door The Rocks, onder de Harbour Bridge gelopen en door de parken terug. Natuurlijk hebben we na alle 'stress' ook nog een paar uurtjes op ons gemakkie in het park gelegen en hebben we 'elke' avond heerlijk gegeten en een paar jugs leeggedronken.

Na twee weken Sydney kan ik je het volgende vertellen. Je wordt hier alcoholist, je krijgt er gratis een paar kilootjes bij en de rest moet je 'erg' duur betalen. Verder is iedereen super vriendelijk, erg behulpzaam, en vooral NO WORRIES . Oja en natuurlijk de fantastisch mooie uitzichten waar je ook in Sydney bent. Goodbye Sydney, Welcome rest off Australia!!!!

Inmiddels heb ik dus de 'Munt 79'ingeruild voor de 'Dollar 5' en zijn we vertrokken richting Wangaratta, Victoria.(26-04) Hier kunnen we de auto overschrijven op onze naam.

We keep in touch!!

Greetz Anna

Nynke

Gday mate,
Enjoy your trip!
Big hug from me.

Kimmes

hahaha joehoe richting de 10 kilo zou ik zeggen, zet ''m op mate.....Have fun sheila...

tut

Ale en Jannie

Is maar te hopen dat het busje over een paar maanden,je nog kan dragen met al die kilos,fijne reis en geniet ervan.
groetjes

edo

hey Crocodile Annie, moet ik al bijna geld overmaken want ik lees nog niets over werken

Anna

Nouja, ik was van plan te beginnen, maar als je me wat kan toesturen is het ook prima :-)