Job's @ Griffith

Job's @ Griffith (02-05-11 tm 07-05-11)

Mijn werkweek in Griffith begon goed

Yell
Er was op maandag geen werk voor mij. Om mijn dag toch nuttig in te vullen moest ik een registratie / test doen voor Cozwine. Met deze registratie kan ik in de wijnen werken. Ik heb eerst 2 uur lang achter de computer testen gedaan over veiligheid met machine's enz. Gelukkig slaagde ik in 1 keer voor de testen. Daarna moest ik nog allemaal formulieren invullen. Nu hopen dat er banen vrij komen, want het schijnt erg goed te zijn.

Voor de rest van de week heb ik 2 dagen in een chips fabriek gewerkt. De eerste dag moest ik de hele dag kleine zakjes chips in dozen verpakken en de andere dag stond ik aan de aardappelband om de rotte aardappelen eruit de sorteren. Wat een fantastische banen, ha ha. Het is eentonig werk, maar het verdiend gemiddeld en het is geen zwaar werk. Ook ben ik 2 dagen aan het druivenplukken geweest. Dit is werken. We werden per geplukte doos betaald. Een hele dag ploegen, handen stuk en dit voor maar 75 dollar.

Surprised
Maar ondanks dat was het best leuk baantje. Heerlijk de hele dag op het land, zonnetje erbij en de ipod aan. De dag gaat erg snel voorbij zo.

Mijn leukste baantje was vandaag. Ik moest met Turkisch John mee. Dit is een Turkse man, die 22 jaar geleden naar Australie is gekomen. Hij mist een paar tanden en heeft een mutsje op (hebben jullie er een beetje beeld bij) Het eerste wat we gingen doen was koffie drinken op een terrasje. Kijk das pas praat.

Laughing
Daarna gingen we naar een mega villa met een mega stuk land erbij. Hij onderhoud tuinen hier en er moest om een moestuintje een hek geplaatst worden. Hij groef gaten voor de palen, ik vulde ze met water. Daarna de palen op maat zagen en in de grond slaan. Ik hoefde alleen die palen een beetje vast te houden en hij deed het zware werk, ha ha. Een stuk gaas eromheen spannen, paar spijkers erin en klaar is kees. Om de driekwartier een rookpauze, want dan moest hij zelf even bijkomen. We zijn 3 uurtjes aant werk geweest, wat volgens mij wel in anderhalf uur had gekund
Tongue out
Je hoort mij niet klagen!!!

Op zaterdag, vanavond dus, zitten alle backpackers in de tuin een biertje te drinken. Ik denk dat het wel weer gezellig wordt. De sfeer is hier erg ontspannen. Je bent of aan het werk of je hangt in de tuin een beetje te 'chillen' zoals ze dat hier noemen. We hebben daarom ook besloten om nog een weekje te blijven.

Ik ben benieuwd wat voor banen er volgende week vrijkomen. Het is in ieder geval wel afwisselend.

Greetz Anna

Margreet

Ha Anna,

Leuk om jullie vanochtend via Skype even te spreken.
Helaas was de verbinding plotseling verbroken.
Werkse aankomende week en tot horens.

dikke tut Margreet

Tamara

Jemig, echt afwisselend werk! leuk man, zo kom je nog eens ergens. heb je inmiddels al een post adres?
Die moet ik nog ff van je hebben dan.
Werkse deze week weer!

Groetjes!

henkie

he gaat wel goed zo te lezen ik hoop dat je veel plezier hebt ik lees wel mee op je reis ik wou toch reactie geven nog veel plezier tot de volgende keer groetjes henk

Marian

Hey Anna,
haha, klinkt goed die jobs!! Als t maar geld verdient en als je maar lekker veel lol maakt :-)
Volgens mij gaat dat wel goed komen :-D
groetjes, Marian

Frits de buitenbeits specialist

He Anna.

Na al je verhalen hebben gelezen heb je het prima naar je zin en toch niet alleen gezellig dan alleen te gaan.Geniet er zo veel van als je kan. Je maakt dit maar een keer mee in je leven.En al wat baantje gehad las ik dat is wat anders dan op kantoor haha.Veel plezier en hoe smaakt het bier daar.
GR Frits

Anna

Het bier smaakt prima hoor!!

Nynke

Mooi dat het bier smaakt, haha! Leuke baantjes, afwisselend! Werkse...

ot

hee anna hier OT VAN OLPHEN!!!!! Mijn kleding is binnen . Nog bedankt en neem er 1 van mij Groetjes van Waar ben jij (Larysa)

Anna

Had je wel korte broeken besteld? Tis toch zo warm in NL? Doe iedereen de groetjes daar!

ot

Zo warm is het niet meer, 2 korte broeken zijn er bij.Groetjes.(Heb je al zoon eng beest gezien)

Anna

Ha ha nee nog niet echt. Er is alleen in de eerste week een kakkerlak over mijn hoofd gelopen en later een keer een zwart spinnetje met witte stipjes over mijn arm. haha Valt nog mee....

nienke

Ziet er erg gezellig uit op de foto,s..
Nog een beetje werk te vinden daar???
Veel plezier nog daar en als we kampioen zijn hoor je het gelijk en drink je er daar mr een paar biertjes op ..
liefs nienke