Hampton

Hampton (21-05-11 t/m 11-06-11)

En jahoor, we hebben onze eindbestemming bereikt...we wisten nog niet waarheen, maar we zijn uiteindelijk beland in Hampton. (op advies van die Haamen) We zijn vanuit Griffith via Forbes / Coonabarabran / Narrabri / Millmerran in Toowoomba beland. Hier zijn we begonnen met het zoeken naar werk. Dit viel nog niet mee. Er werd ons verteld dat er momenteel niet veel was, maarrrr in Gatton was er genoeg te doen. Nou niet dus...en maar weer terug naar Toowoomba, waar we bij een uitzendbureau zijn geweest. Deze stuurde ons terug naar Millmerran, wat uiteindelijk ook niets opleverde. Het is dan toch ook niet best dat we via 'Nederland' te horen krijgen waar we wel heen moesten gaan.....Hampton.

Hier hebben we afgelopen week gewerkt in de komkommers (Eden farm). Om in het kort een beeld te geven wat we moesten doen: Met een groot mes de planten loshakken, in bakken gooien, bakken legen op de composthoop, de kleine zakjes met modder legen, de paden aanharken, zeilen schoon spuiten en nieuwe zakjes grond plaatsen. Het was zwaar werk, maar we hebben een leuke week gehad. William, de manager van de boerderij was erg aardig. We konden op zijn erf blijven en gebruik maken van de kantine. En s'avonds konden we douchen bij hem thuis. Er werken verder nog 4 Chinezen, waarvan er 2 met hun dochter ook op de boerderij wonen. We hadden ze uitgenodigd voor een kopje thee en wat denk je, ze kwamen met een mega pot Chinese thee aanzetten en elke keer als we 2 slokken uit onze mok hadden, vulden ze demok weer tot de rand toe bij. Ook hadden weniet veel te vertellen, want ze spreken geen woord Engels. Hun dochter gelukkig wel, maarze had niet zoveel zin om steeds alles te vertalen, dus daar zit je dan met zijn allen om de tafel thee te drinken. De volgende dag gingen wij boodschappen doen in Toowoomba. Song wilde graag mee en toen we hem wilden uitleggen dat hij naar de auto moest komen wanneer hijal zijn boodschappen had, het voor de omstanders net leek of we het spelletje 'hints' aan het spelen waren. Gelukkig toen we met onze handen het sturen van een auto nadeden begreep hij dat we elkaar weer bij de auto zouden zien.

Waarschijnlijk werken we volgende week weer bij William en kunnen we de maandag erop starten op een avocado boerderij, een stukje verderop (hier heeft onze haamen ook gewerkt en jahoor ze konden hem nog.....hij heeft dus wel indruk gemaakt

Wink

Naast het (werk zoeken en) werken, hebben we de afgelopen 3 weken ook nog leuke dingen gedaan. We zijn naar de bios geweest...the Hangover 2

Laughing
, naar het National park geweest in Crows Nest, een avondje naar de kroeg geweest waar 2 bands optraden en een weekend bij een meer gestaan (Cressbrook lake). Hier hebben we de Grey Nomads ontmoet. Tja backpackers kom je hier niet echt tegen, al verschillen de Grey Nomads niet echt veel van ons ha ha. Het zijn gepensioneerde Australiers die rondreizen. Ze stonden ook bij het meer en nodigden ons uit om bij hun kampvuur te komen zitten. We hebben natuurlijk de hele avond verhalen gehoord over Australie en ons cdtje (met oude Australische songs die we gekocht hebben voor 5 dollar) viel erg in de smaak. Ze wonen allemaal in of vlakbij Brisbane. Toen we vertelden dat we daar begin augustus Nynke ophalen van het vliegveld, kregen we gelijk een slaapplek/lunch ect aangeboden voor een paar dagen. Is dat weer mooi geregeld en hoeven we ook geen tours te doen door Brisbane
Tongue out

Kortom, het heeft ons dus dik 2 weken gekost om werk te zoeken en zitten waarschijnlijk de komende 2 maand in Hampton'city'

Greetz Anna

p.s. In Hampton hebben we geen telefoonbereik

Yell
, dus SORRY als ik iemand geen bericht teruggedaan heb of heel laat. Wanneer we naar Toowoomba rijden dan ontvang ik de smsjes weer vandaar.

Kimmes

mijn lieve Haamen is echt een held niet?? Suc6 daar en werkse...dikke tut

henkie

ik kijk niet zoveel meer op jou weblog ik vind het mooi dat je het naar je zin hebt het kijken schiet er bij in want ik ben vrijgezel en dit is geen grapje vraag edo maar ik wens je veel plezier bij je reis ik hoor van jou groetjes en xxxhenk

Miranda

He Anna!
Wat een super leuke verhalen zeg! Je beleefd op deze manier (werken en reizen met een groep) ontzettend veel. Leuk om je foto's en verhalen te zien!
Nog veel suc6 en have fun!
X

Nynkepynke

He mate,
Fijn dat jullie nu eindelijk werk gevonden hebben voor langere tijd!!! Ik heb ff op google earth gekeken waar jullie nu zitten. Duzz grijze nomaden. Altijd fijn die connecties... Heeft Douwe ook ff een stukje gespeeld op de mondharmonica? Werkse en tot snel!!! X

Anna

@Henkie..niet bast...weer vrijgezel, woont je nog wel op de streek??? Dan heb je nu ook weer een nieuw emailadres of niet? @ nynke...jaaaa misschien ontmoet jij ze ook nog ha ha. Douwe heeft de mondharmonica niet bij hem...hij heeft wel een nieuwe gitaar gekocht. @miranda. Binnenkort ga ik richting jou town Brisbane, dan ga ik vakantie vieren.!!

nienke

heee faam hoe issie daar???
Zit wel weer te wachten op eenn leuk verhaal en foto,s..
Ben zeer benieuwt...
Goeie vakantie dan mr ..