Hampton "City"

Hampton City (12-06-11 t/m 10-07-11)

Hampton .........................en je rijdt Hampton alweer uit. Oftewel het is 1 lange weg, met daaraan vast een aantal dirt roads. In Hampton heb je 1 winkeltje, de 'Hampton Store'. Hier werkt onze vriendin Grace (Chinese vrouw die gebrekkig Engels spreekt) Als je iets wilt weten, iets nodig hebt, of gewoon de roddels van Hampton wil horen dan moet je dus naar dat ene winkeltje. We zijn hier in het begin erg vaak geweest voor alle info omtrent werk en verblijfplaatsen.

We werken al weer een tijdje bij Hampton Orchards. Een avocadofarm. De eerste twee weken moest ik de hele dag stickers plakken op de avocado's en de dozen op pallets zetten. Oja voor de afwisseling moest ik natuurlijk af en toe het rolletje van het stickerapparaat vervangen, of een pallet verplaatsen met de pompwagen. Het is verschrikkelijk saai werk, maar zeker geen zwaar werk. Doordat één van de inpakkers ziek thuis is ben ik nu dus gepromoveerd tot avocado-inpakker. Voor mij in plaats is er nu een andere backpacker gekomen, Vera (duits) en met haar kun je verschrikkelijk lachen, want ze heeft de ene stunt na de andere. Om een voorbeeld te noemen: op dag 3 zat ze opgesloten in het toilet. De baas Mike was heel serieus en zei dat dit nog nooit eerder was gebeurd. Wij lagen natuurlijk helemaal in een deuk, want we misten haar pas toen alle dozen opstapelden. Het bleek dat ze al 20 min op het toilet zat, waarop Heather tegen haar zei 'Take a seat, Mike will help you in a minute' Verder ben ik ook een dag mee geweest in het veld om de avocado's te plukken. Dit doet Douwe de hele dag. Dit is een mooi baantje als het zonnetje schijnt en je mooie bomen hebt om te plukken, maar wanneer het koud is en de avocado's hoog in de bomen hangen dan is het best zwaar werk.

Verder hebben we nog steeds contact met William en Sue, van Eden farm. We gaan regelmatig even aan om een bakje. Ook gaan we regelmatig naar Jimmy en Jess. Jimmy werkt ook bij HamptonOrchards. Ze hadden ons laatst uitgenodigd voor het avondeten. We kregen een echte Australische maaltijd. Erg lekker!! Jimmy speelt samen met Craig (werkt ook bij ons) in een band. We zijn laatst naar een oefensessie van hen geweest en binnenkort treden ze op in een kroeg in Toowoomba. Hier gaan we natuurlijk met zijn allen heen. Het is erg leuk om een aantal contacten hier in Hampton te hebben. De Australiërs zijn erg gastvrij en het is altijd gezellig!

We huren inmiddels een kamer bij Lady Lisa. Ze komt uit Wales, heeft een dochtertje van 10 jaar, 2 honden, een bak met vissen, waar wij de namen van moeten leren en een hok vol aparte kippen. Ze is erg netjes en heeft allemaal regeltjes, achja dat heb je met teachers!!! Ha ha. Maar we hebben een warme kamer, een eigen douche en we kunnen gebruik maken van haar keuken en wasmachine en het is vlakbij ons werk.

Nog 3 weken werken en dan is het eindelijk 'Holiday time' We vertrekken op 3 augustus uit Hampton richting Brisbane waar we onze Nynke ophalen!! See ya soon!!

Greetz Anna

Hilda

Hoi Anna, leuk om weer even te lezen wat jullie allemaal beleven! Straks lekker genieten van jullie vakantie! Groetjes van Hilda

ot van olphen

Hee Anna leuk weer wat van je te horen .Zo te lezen bevalt je avontuur wel. gr ot en lala

Martje

Hey Anna, ben blij om te horen dat het goed met je gaat en dat je steeds weer van alles beleeft, een leuke en welverdiende vakantie toegewenst. Groetjes Martje

Anita

Hey, leuk om je verhalen te lezen, we blijven je volgen. Groetjes

Erik

Hahaha, vorige bericht een maand geleden. Jullie vermaken je wel! Super.

Groet,

Ons

Haamen, Kimmes en Eva

Heej luitjes,

keurig aant werk dus hihi....en natuurlijk ook regelmatig een biertje YEAH that's life mate!! Fijn dat het daar zo goed bevalt en jullie daar moi een tijd kunnen blijven...tut

Auke Feikje Mara

Hoi Anna, leuke verhalen allemaal!
We lezen alle stukjes en zijn jaloers op jou
avonturen.
Groeten Kukels!

Johanna

Hey Anna, fijn om weer wat van je te horen! En zo te zien is er genoeg te doen, leuk! Werkse nog even. En geniet straks van de vakantie!
Liefs

Martje

He Anna,
Leuke werkfotos, wanneer komen je lui lekkerland fotos!!!!
Ik loop bijna zonder krukken dus je mag wel beginnen met trainen daar anders loop ik je er straks nog uit ha ha
Veel plezier daar nog,

Groetjes Martje

Lydia

Hey!
Bedenk me nu ineens dat ik elke keer wel je berichtjes lees, maar dat ik er nooit een reactie onder het gezet... haha! Maar zo te horen vermaak jij je prima!! Genietse straks van je 'vakantie'!!
En Nynke komt natuurlijk ook jou kant op!!
Nou denk er maar om... want halverwege september komt er nog iemand uit Ychtenerbrêge jullie kant op!!
Straks het hele dorp leeg...!

Groetsie Lydia

Anna

@lydia...ik lees alle reactie maar ik reageer ook niet altijd ha ha maarre wie is dat dan?

denjvdmeer@ziggo.nl

anna, hard werken en het leven is daar duur maar geniet van je vakantie date en jannie

Lydia

Sipke Kootstra gaat voor een half jaar naar australie.

Judith

Heej Ann the Mann

Hoe gaat ie??? Bevalt het wat met altijd lachende Nynke... en je welverdiende rust???

Have fun...

Groetjes