Holiday part 2

Holiday part 2 (13-08-11 t/m 29-08-11)

In Rainbowbeach hadden we een geweldige camping aan het strand met uitzicht op Fraser Island!! Super mooi, met een geweldige zonsondergang. De volgende dag wilden we natuurlijk het eiland zelf wel even bekijken. Lake Mckenzie was de place to be op het eiland. Een super mooi blauw meer met witte stranden! Hier moet je toch echt een duik in nemen!! De foto's spreken voor zich!!! Het is net als de reclamefoto's van de vakanties ha ha, maar deze keer was het dan ook echt schitterend.

Ook hebben we onze eerste surfles gehad in Rainbowbeach. Na een korte les op het strand (beetje springen op het bord) gingen we een klein stukje de oceaan in. Ik dacht dat je niet op die kleine golven kon surfen, maar het bleek toch niet zo gemakkelijk te gaan ha ha. Ze beginnen natuurlijk niet voor niets op die kleine golfjes Anna!!. Gelukkig bleef ik een aantal keer op het bord staan en dan blijkt toch wel dat het surfen wel echt iets voor mij is. Voor we het wisten was de 2 uur durende les alweer voorbij!!! Snik snik. Dit was namelijk het laatste strand aan de oostkust waar je kon surfen. Op de westkust zullen we ons tot echte surfers ontwikkelen, zodat we er een beetje stoer opstaan als we terug zijn op de echte surfstranden.

Wink

Via Bundaberg, Agnes Water, Rockhampton, Mackay kwamen we aan in Airliebeach. Een echt backpackers paradijs. Overal kroegen, winkeltjes en hostels! Vanaf hier hadden we ons 3 daagse trip op een zeilboot naar de WithSunday's. Het was een echt paradijs. Overal de echte witte stranden, palmbomen en water wat blauwer dan blauw was. Ik keek mijn ogen uit! Heerlijk relaxed dobberen op het water en overdag op de stranden liggen. Whitehaven was ongelooflijk mooi!!! Ook konden we elke dag snorkelen met overal supermooi koraal. S'avonds lagen we ergens in een baai en dronken we een biertje op het dek. Nouja een biertje? Goon is veel makkelijker mee te nemen en zoals algemeen bekend is valt dit niet altijd even lekker de volgende dag. En zeker niet als ze alweer om 7 uur in de ochtend beginnen te varen terwijl je nog op bed ligt. Dit vond ik ook wel een goed excuses toen IK natuurlijk weer met mijn hoofd over de reling hing vissen te voeren!!!

Frown

Verder naar het noorden beginnen de regenwouden. We hebben onze trip door de Atherton Tablelands gedaan. Hier hebben we een aantal wandelingen gemaakt en de watervallen gezien. Bij The Boulders in Babinda hebben we weer een supermooie camping gevonden waar we ons gewassen hebben in de Creek. De volgende dag hebben we een korte stop gedaan in Port Dougles. Dit was een leuke plaats, erg verrassend omdat de meeste mooie gebieden de wat kleinere plaatsen zijn. Helaas hadden we niet veel tijd en zijn we doorgereden naar Palm Cove. Ook hier stonden we weer op een camping aan het strand.

Ons laatste uitstapje is geweest naar een Wildlife park. Het was een klein parkje, maar we konden de kangoeroe's voeren, koala's spotten en alvast even wennen aan de krokodillen. Die zullen we verder in het noorden nog in het wild tegen komen.

Surprised
Het eindstation was Cairns. En ook dit was weer een echt backpackers paradijs. We hebben 3 nachten geboekt in een hostel zodat we feestend de vakantie konden afsluiten.

Vandaag hebben we Nynke weer op het vliegtuig gezet. De vakantie ging natuurlijk supersnel voorbij, maar we hebben een geweldige tijd gehad!! BEDANKT NYNKE, het was supergezellig! Ze zal jullie vast en zeker deLANGE versie van de vakantie vertellen!!Vanaf morgen gaan wij weer opzoek naar werk. We hebben nog geen idee welke richting we opgaan en wat voor werk het deze keer zal worden!!! Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke vakantie hebben gehad en hoor natuurlijk ook graag de verhalen!!!

Greetz Anna

Heit en mem

Een prachtige vakantie gehad, dat is wel duidelijk.
Nu weer de realiteit, ja ja, wij moeten ook weer aan het werk. En wij hebben geen witte stranden en blauwer dan blauw water gezien. Wij zagen bijna iedere dag regenwater!! Nog veel plezier!

kimmes

Jaaa airlie beach en cairns zijn geweldig he? Rockhampton zijn jullie vast en zeker snel weer weggegaan, vond dit echt een industriele prutstad hahaha en wat een ervaring he fraser island en the whitsundays. Ik heb toen ff mijn sieraden weer opgepoetst in Lake mc Kenzie haha. En de visjes voeren is natuurlijk ok iets wat kimmes gedaan heeft haha zieke zwakke meisje, net zoals de wc pot op de boot/ bus/ vliegtuig hihi, je kent die kimmes he? Nou veel plezier daaro en lekker genieten... dikke tut

nienke

He Anna
Wat een geweldige foto,s zeg...
Ben echt jaloers als ik die supermooie stranden zie met dat superblauwe water..
Mr zo te zien heb je het nog best naar je zin..
Werkse mr weer daaro en nog heel veel plezier..
Kan niet wachten op je volgende verhaal en foto,s haha..
Liefs Nienke

Judith

Heej Ann,

De kaart is binnen... dank je!!! Wat een reis... probeer niet alleen maar te werken maar ook om een beetje (boel natuurlijk) te genieten van de omgeving en mensen daaro.... je bent er waarschijnlijk maar 1 keer... je weet het nooit natuurlijk...

Ik zal de verhalen weer even op de hyves zetten maar omdat de resultaten wat tegen vallen gaat dat niet van harte...

Geniet en wer horen

Groetjes Judith