Bananen planten

Bananen planten (30-08-11 t/m 17-10-11)

Nadat we Nynke uitgezwaaid hadden, zijn we teruggegaan naar Cairns city om langs een uitzendbureau te gaan. Normaal gesproken zouden we langs de boeren zelf gaan, maar omdat we ons geld aardig uitgegeven hadden leek ons dit de snelste manier. En snel was het, dezelfde middag hadden ze een baan voor ons via een werk hostel. Helaas was dit hostel verschrikkelijk. Extreem duur, ontzettend veel regels en we waren verplicht er minimaal 2 weken te blijven. Wel kregen we een goede baan aangeboden bij een banenenboer die net een nieuw stuk land huurde. Eerst moesten we het veld schoonruimen van stenen en hout. Dit was het minste baantje tot zover. De hele dag over een kaal stuk land achter een trekker aan wandelen en alles oprapen. Daarna de waterslangen en sproeiers plaatsen. Sproeiers checken, en het mooiste baantje, de bananenboompjes planten. Na 2 weken hadden we genoeg geld om een stukje verder tegaan en zelf een baan te zoeken. We wilden absoluut niet langer in het hostel blijven. En de regels van de werk hostels zijn natuurlijk bij vertrek einde baan! Maar mazzel dat wij weer hadden, de boer vroeg ons nog minimaal 2 weken te blijven en hij vond het prima dat we een camping opzochten. We kwamen terecht op een super leuke camping vijf minuten bij het werk vandaan en voor een veel betere prijs. Er was een grote schuur, waar een keuken, dartbord, openhaard, banken ect stonden en iedereen van de camping verzamelde zich daar dagelijks tussen 4 en 7 voor een potje kaarten/darts. Erg gezellig!! Uiteindelijk hebben we gewerkt tot vorige week woensdag. De baan beviel ons verder prima en het betaalde goed.En omdat we harde zelfstandige werkers waren, werden we samen met nog 4 andere backpackers uitgenodigd voor een etentje als afscheid. Super toch!!!

In de weekenden hebben we nog een paar rondjes gereden over de Tablelands enzijn we nog bij de Millaa Millaa watervallen geweest. Hier kun je onder de watervallen zwemmen. Echt weer super gaaf, maar helaas was het die dag geen zwemweer. Ook zijn we naar een Country music festival in Mareeba geweest. We hadden er een grappige dansavond van verwacht, maar helaaszijn de feestjes hier iets anders en zat iedereen rustig op zijn/haar stoel naar de muziek te luisteren. Ondanks dat hebben we een supergezellige avond gehad!

Kortom, we hebben de afgelopen 6 weken dus weer hard gewerkt, gezellige mensen ontmoet via het hostel/camping en de nodige uitstapjes gemaakt.

Na het zwoegen op het land zijn we terug gereden richting Cairns. We hebben besloten om de camper te verkopen en ieder zijn eigen richting op te gaan. Binnen 2 dagen was de auto al verkocht voor een goede prijs. Ongeloofelijk!! Inmiddels is Douwe op het vliegtuig gestapt richting Brisbane. Hij heeft oude vriend Terry opgebeld en die gaat hem helpen om een andere auto te kopen. Ik vertrek aankomende woensdag met 2 Fransen en een Duiters richting Ayers Rock en vervolgens richting Darwin. Hopelijk ben ik binnen 3 weken in Darwin. Omdat ik de outback in ga heb ik een ander mobielnummer! Hopelijk ben ik met dit netwerk iets beter bereikbaar. Ik ben erg benieuwd!!!!

Greetz Anna

Nieuw mobiel nummer: 04 - 39 08 74 04 (weet niet meer wat jullie ervoor moeten plaatsen)

Kimmes

Dus lekker the outback in, lekker warm. Succes met het reizen mit oen nieuwe moaties en ayers rock is super hoor!!! Vooral ook de weg ernaar toe, mooi rood zand enzo....dikke tut an

Marian

Hey Ann,
straks kom je nog drietalig weer thuis, hihi!! Veel plezier in de outback and watch out!

Tamara

Ey meis! Veel suc6 in het binnenland en pas goed op jezelf!