Outback

Outback (19-10-11 t/m 30-10-11)

Even een korte update! We zijn op woensdags vertrokken vanuit Cairns en zijn via Townsville - Charters Towers - Julia Creek - Mount Isa - Urandangi - Jervois naar Alice Springs gereden. Na Mount Isa is dit een offroad. Twee dagen hebben we op zandpaden door het niets gereden! Het was echt super. Heel vreemd dat het toch zo mooi kan zijn terwijl je 2 dagen hetzelfde ziet!Vanuit Alice Springs hebben we een ronde gemaakt langs de natuurparken. We zijn begonnen in Mac Donnell (Ormiston Gorge & Pound), hier hebben we een tocht gelopen van 8 km. Het was ontzettend warm, maar het was zeker de moeite waard en gelukkig eindigde de tocht met een 'waterhole' waar we natuurlijk ff een bommetje ingemaakt hebben :-).

Het volgende punt was de ' Kings Canyon' Dit was echt SUPER GAAF. Ook hier hebben we een tocht gelopen van ongeveer 4 uur. Het was die dag nog warmer (boven de 40 graden) maar met natte doeken over het hoofd is het goed te doen. Helaas ben ik mijn zonnebril wel verloren, toen ik natuurlijk weer ff met mijn hoofd over een randje moest kijken!! Zo konden we wel goed zien hoe diep het nou eigenlijk was, want het duurde best lang voordat we de glazen hoorden breken.

In Kata Tjuta hebben we onze volgende wandeling gemaakt. (ongeveer 7,5 km) Dit was ook weer een mooi stukje natuur, maar helaas kon het niet tippen aan de Kings Canyon.

Op naar de Ayers Rock,waar we voor gekomen zijn. We hebben natuurlijk de zonsopgang en ondergang gezien. Nouja zonsopgangis een klein beetje mislukt, waren iets telaat uit bed en het was tochbest al een beetje licht. Maar de zonsondergang is gelukkig veel mooier!Omdat iedereen een rondje om het steentje loopt, kunnen wij natuurlijk niet afhaken. Het was een wandeling van 10,4 kmen hetenige wat je ziet is STEEN. Tja wat had je anders verwacht!Er waren een paarmooie spots bij, maarhelaas kon het weer niet tippen aan de Kings Canyon. Wel kunnen we natuurlijk zeggen dat we OM de Uluru gelopen zijn!

Inmiddels zijn we weer in Alice Springs! Hierhalen we weer 5 pakken noodles, 5 pakken pasta met saus, 5 broden en een pot pindakaas zodat we ons weer een weekje kunnen redden! :-)Op naar DARWIN.....

Nynke

Dit klinkt echt super!! Jullie krijgen dus warme doch 'voedzame' maaltijden, haha!!

Douwe Pen

nou zo te lezen ben je aan de backpackers kost.
Zal aan je denken als ik een lekkere steak bak, of een overheerlijke salade met fetta en tomaat consumeer hihi. mooie foto's, het is daar mooier dan waar ik nu zit. zit midden in de boes en kale akkers..

veel plezier verder

Martje

Hey Anna, zo te lezen heb je het nog prima naar je zin en mooie fotos hoor!!
Je doet zo te lezen ook weer wat aan je conditie (ha,ha).
Hee veel plezier nog,

Groetjes Martje

Johanna

Leuk, leuk, leuk!! Net wat Martje zegt, druk bezig met je conditie, goed bezig hoor! ;)
Veeel plezier!
x Johanna

Berdien

Leuk verhaaltje weer! Wij gaan al weer met de winterjas over straat en daar is het 40 graden (jaloers!!) Veel plezier daar!!

nienke

Weer mooie foto,s hoor!!
En idd jaloers op het lekkere temperatuurtje daaro!
Folle plezier fjirder..