Alice Springs -- Darwin

Surprised
Alice Springs -- Darwin (31-10-11 t/m 11-11-11)

Ik ben inmiddels aangekomen in Darwin City. Het is hier ontzettend warm en doe dus ook helemaal niets. Beetje boeklezen, film kijken, shoppen en vooral veel in de airco zitten.

Laughing
Ook nu hebben we weer een mooie trip gehad waar we precies een week over gedaan hebben.

Voor de kenners van Australie: We zijn langs een bekend roadhouse gereden ' Barrow Creek' Hier stopt iedereen om iets achter te laten of iets op de muur te schrijven. Het hangt er vol foto's, stickers, ondergoed, vlaggen, geld, schoenen, t-shirts, ect..... Natuurlijk heb ik ook ff een mislukt pompebled getekend.

Frown

Ook zijn we gestopt bij het 'Pink Panther' hotel. Hier is een kleine dierentuin die gratis toegang biedt. We verwachten wat vogeltjes ectmaar ook hier konden we de snakes,crocs en wallabies bewonderen.

We zijn de echte Aboriginals tegengekomen. Ze hebben ons een uur vermaakt met de verhalen hoe ze leven in de bos. (oja we mochten wel een weekje mee om te kijken hoe dat was,,, toch maar niet he

Undecided
)

'Devils Marbles' kun je niet zomaar voorbij rijden. Een snelle wandeling gemaakt door alle ronde stenen. Echt heel apart om te zien. (mooie pics)

Echt supermooi was 'Mataranka' Hierhebben we gezwommen in de 'thermal pool' Een zwembad met het water van de rivier.

Het mooiste van deze trip was 'Katherine Gorge'. We hebben hier een kano gehuurd en een hele dag op het water door de prachtige natuur gevaren. Er stonden overal borden dat er zoetwaterkrokodillen zaten. Ik was natuurlijk beetje bang. En die gast van de kano verhuur zei dat je gewoon overal kon zwemmen....

Surprised
ze vallen geen mensen aan!!! Opt eind van verhaal hebben we nog moeten zoeken naar de crocs en helaas geen 1 gezien. Zelfs ik durfde nog een duik te nemen in het water!!

Totslot zijn we via het 'Kakadu National park' gereden. Dit viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Waarschijnlijk omdat het zo bekend is en ik er veel van verwacht had. De uitzichten en watervallen waren lang zo mooi niet als dat we onderweg gezien hadden. Nouja er is dan 1 lookout die zeker niet gemist mag worden en dat is de ' Ubirr' Hier sta je op een grote rots en heb jeeen uitzicht van 360 graden. Echt super!!

Surprised

Zoals ik al zei is het extreem warm. Helaas is er ook het begin van de Wet Season. Dit betekent dat we snachts behoorlijke stortbuien hebben gehad. En het tentje is niet bepaald waterdicht!! Ze verkopen hier denk ik alleen 'mooi weer' tenten. Maar ach, zodra het zonnetje schijnt is alles weer binnen een kwartier droog.

Morgen vertrek ik richting Perth. Ik rij weer met de 2 fransen mee. De Duiter heeft werk gevonden dus voor hem inplaats gaat er een ander mee!

Reacties

Reacties

Gerda

Hee Anna!
Leuk je verhalen te lezen! Wat een bikkel ben je ook hè met de krokodillen! Op de mail staan onze avonturen weer hahah :D

Marian

Hey Anna,
alle plekken zijn idd nog bekend! ook ik vond Katherina Gorge gorgeous!! Succes met je trip richting Perth. Vergeet niet bij Coral Bay te gaan snorkelen :-D:-D

fritsdebuitenbeitsspecalist

He anna als ik het zo lees gaat het prima daar mooi zo meid.je had beter een friese vlag kunnen tekenen aan die muur.Hier gaat het prima.geniet er nog maar lekker er van later.
frits

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!