Darwin -- Perth

Darwin -- Perth (12-11-11 t/m 09-12-11)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een up-date gegeven heb en natuurlijk heb ik weer vele mooie plaatsen mogen bewonderen. Dus het wordt weer een snelle opsomming voor de Australie kenners!

Na 4 dagen relaxen in Darwin zijn we samen met onze nieuwe reisgenoot, Karl (wederom een Duitser) vertrokken richting het National park Litchfield. Hier hebben we in een dag de mooiste plekken bezocht. Het waren voornamelijk waterpools met fantastisch watervallen waar we natuurlijk weer een duik in genomen hebben.

In Katherine zijn we weer naar een hotsprings geweest. Hier waren vele aboriginal's en natuurlijk ontmoet ik een klein meisje die mij wel erg intressant vond. Ze begon om mij heen te zwemmen en begon zo uit het niets mijn haren te wassen met een handzeep die daar overal op de grond liggen. Beetje vreemde ervaring maar aan de andere kant ook wel leuk. Natuurlijk heb ik daarna wel 3 keer mijn haren met shampoo uitgespoeld.

Na Katherine hadden weconstant problemen met de accu. En omdat we elke ochtend iemand moesten vragen ons te helpen moesten we wel direct doorrijden naarBroome. Hierdoor hebben we het Bungle Bungle national park gemist. Dit is wel erg jammer, want vele zeggen dat dit 1 van de mooiste parken van Australie is.

In Broome de auto laten repareren en besloten om een dagje te relaxen. We hebben natuurlijk het bekende Cablebeach bezocht. Heerlijk om na een outback trip weer een prachtig strand te zien. Ook Townbeach was erg mooi. Het water hier was extreem warm. Leek wel of ik in een heet bad moest gaan liggen, dus ben er ook niet verder dan mijn enkels ingegaan. Totslot nog over een markt geslenterd. De sfeer op een markt hier is fantastisch. Tussen de palmbomen komt iedereen tot rust met een kopje koffie.

Tussen Broome en Exmount nog het national park Karijini bezocht. Weer vele mooie uitzichten gezien en gezwommen tussen de rotsen.

Aangekomen in Cape Range (Exmount)aan de Ningaloo Reef, the place to be aan de westkust. Drie dagen hebben we gesnorkeld aan de prachtige stranden. Deze kan zeker weer aan de top10 lijst van Aussie worden toegevoegd. We hebben prachtig gekleurd koraal gezien, de felle kleuren vissen en zwemmen met de schildpadden. Oja (sorry H & M dat ik dit nog niet verteld had) en natuurlijk de haaien. Scary maar super gaaf. Als je de haaien voorbij zit zwemmen dan kun je duidelijk zien dat ze dekoning vanhet water zijn. Ze waren ongeveer net zo groot als ons. Echt een super ervaring. Tijdens het kamperen aan de stranden kwam er een kangoeroe met een klein baby'tje water bij ons drinken. Op een meter afstand liet ze ons rustig foto's maken. Weer zo gaaf. Tot slot staat het Ningaloo Reef bekend om de schildpadden. Dus om 11 uur s'avonds met een rood licht het strand op om te zien hoe ze haar eieren legt. Binnen 5 minuten liep er een mega grote witte krab over mijn voeten. Schrok me kapot, heb ik weer. We zagen ook niets met dat rode licht. Na een halfuurtje lopen vonden we een super grote schildpad. Ze had al een behoorlijk gat gegraven. Er zijn vele regels zoals het rode licht, afstand houden, alleen achter haar blijven ect. Dus we zijn op 3 meter van haar af gaan liggen en hebben een uur mogen bewonderen hoe ze haar kuil graaft. Helaas ging ze daarna weg. We hopen niet dat wij de oorzaak waren dat ze haar eieren niet gelegd heeft. Maar het was weer super om te zien!!

De volgende stop was het national park Kalbari. Hier hebben we de prachtige kloven bekeken en het 'pink lake' Dit is echt heel vreemd. Een meer compleet roze!! En met roze bedoel ik ook echt roze. Niet echt aantrekkelijk om in te duiken maar zo vreemd om te zien!!!

De laatste stop voordat we Perth bereiken isde 'Pinnacles'Dit wasbest wel een verrassing. Ik had niet verwacht dat er zoveel kalkstenen stonden. Weer een landschap waar je u tegen zegt!!

Vorige week zaterdag zijn we aangekomen in Perth.We hebben afscheid genomen van onze 2 franse reisgenoten.Zij zijn richting Fremantle gegaan. Ik ben 2 dagen bezig geweest om een baan te vinden in Perth. Dit had ik snel bekeken. Van de andere backpackers hoor je verhalen dat ze een maand bezig zijn geweest. Nouna 2 dagen met mijn cv's in de hand rondjes lopen door Perth met ditin het vooruitzicht was ik het zat. Ik ben naar eenjobagency gegaan en had binnen5 min een baan in het plaatsje Brookton. Dit is ongeveer 2 uur van Perth vandaan landinwaarts.Hier ga ik werken in een Countrypub. Ik heb dus eigenlijk geen idee waar ik heen ga en watme te wachten staat.Hetenige dat ik weet is dat ik samen met een engelse backpacker ga (die ik nog niet ontmoet heb) en dat het plaatsje ongeveer 1000 inwoners heeft.Zitdus mooi vastin'the middle of nowhere' met kerst en oud en nieuw!!!!

Maar sinds ik een baan gevonden heb, heb ik ook wat tijd om Perth en Fremantle te bezichtigen. Na een dagje Fremantle weet ik zeker dat ik na mijn baan daar heen ga. Deze plaats is vele malen mooier dan Perth. Een mooi strand een gezellige binnenstad en de sfeer is heerlijk! In Perth ben ik natuurlijk naar het uitzicht geweest in Kings park. Ik moet zeggen dat dit weer een fantastisch plaatje was. Deze voeg ik ook zeker aan mijn top 10 lijst. Zoals onze bekende meistro zegt het lijkt wel een 'ansichtkaartje' .

Morgen vertrek ik richting Brookton. Ik heb natuurlijk gevraagd of er wel internet was!!! Dus alle skype verzoeken kunnen gewoon doorgaan, maar ik laat jullie nog weten wanneer! En let op (Nynke) ik gebruik mijn andere telefoonnummer (04-39087404)

Reacties

Reacties

Martje

Wat een leuk verslag weer en je hebt het er nog steeds naar de zin lees ik wel.
Geniet er nog van en fijne feestdagen gewenst.
Groetjes Martje

Johanna

Leuk leuk leuk! Fijn om weer wat van je te horen!
Zo te lezen vermaak je je prima ;)
Geniet er lekker van!!
Liefs

Simon,Wilma,Yenlt en Ilsa

Hoi (tante) Anna,

Wat een leuk reisverslag. Je vermaakt je prima zo te lezen. Kan ook niet anders in zo'n mooi land natuurlijk.
Wij wensen je nog heel veel plezier we hopen dat je nieuwe werk je zal bevallen.

Liefs van ons

Heit en mem

He Anna,
We lezen inderdaad dingen die je ons nog niet had verteld.
Het was dus weer ontzettend mooi. We hopen de foto's binnenkort ook te zien. Misschien tot zondag op skype
dikke tuuut H & M

Annet

Hoi Anna,
Wat een leuke verhalen schrijf je toch, prachtig ook die foto's! Leuk joh, in zo'n countryclub, leer je ons ook nog even het linedancen als je terug bent? ;-) Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!