Brookton Club Hotel

Brookton Club Hotel (10-12-11 t/m 12-01-12)

Ondertussen werk ik alweer bijna 5 weken inBrookton. Een klein plaatsje van ongeveer 800 inwoners, 2 uur landinwaarts van Perth. Brookton Club Hotel is een dorpskroeg / restaurant / bottleshop en hotel met 17 kamers! Dit betekent voor mij een zeer afwisselende baan.In de ochtend moeten we ongeveer 2 uur schoonmaken, de hotelkamers, de bar, restaurant ect. Daarna hebben we een paar uurtjes vrije tijd en beginnen dan om 12 uur, 3 uur of 5 uur tot sluitingstijd. De ene week werk ik in de bar en bottleshop, de andere week in het restaurant en keuken. Dit betekent voor mij natuurlijk ook dat ik heerlijk eten krijg vanaf de menukaart en elke avond een ander Australisch biertje kan proeven!!

Laughing

De kerstdagen heb ik gevierd in Perth. Hier heb ik een aantal backpackers opgezocht die voor mij in Brookton werkzaam waren. Helaas was er helemaal geen kerstgevoel. Het is heel vreemd om af en toe een kerstboom te zien met nepsneeuw en de muziek in de winkels te horen met de teksten als ' the snow is falling' terwijl het buiten 30 graden is.

Surprised
De eerste kerstdag wordt met familie op een strand gevierd. Wij zijn eigenlijk het appartement niet uitgeweest, een biertje en wat bijslapen was alles wat ik nodig had. De 2de kerstdag bestaat hier niet. Het is boxingday en dit betekent dat alles weer normaal is. Alle winkels zijn open en het is net zo druk op straat als een gewone werkdag. De mensen die nog wel vakantie hebben gaan te shoppen en verzamelen zich in de namiddag rond het zwembad voor een biertje. Dit is precies wat wij ook gedaan hebben. Het waren 2 normale vrije dagen, met shoppen, drinken en eten!!!

Met oud en nieuw was ik alweer terug in Brookton. Helaas was onze kroeg ook geopend en we wisten van te voren niet tot hoelaat we open zouden blijven. (uuhh nouja totdat er niemand meer was

Undecided
) Rond 2300 uur waren er nog zo'n 7 personen in onze kroeg en gelukkig konden we ze overhalen dat de kroeg aan de andere kant van de straat toch echt veel gezelliger was op oudjaarsavond
Wink
Rond kwart over 11konden we ( Carla, schotse backpackster die ook in de kroeg werkt) ons aansluiten bij de bezopen feestvierders en rond 12 uur waren we op een gelijk niveau!!! Dit heb ik niet te danken aan het ' Vliegend Hert' , maar aan de 'JagerBOM'
Laughing
Het was een geslaagd feestje, ondanks dat er niet afgeteld werd naar het nieuwe jaar ener geen vuurwerk was vanwege de 'droge' tijd!!

In Brookton zijn natuurlijk vele boeren en zodoende mochten we een kijkje komen nemen op Andrew's Farm. We hebben kleine 'jabbies' gevangen in de dam, een schaap geschoren engeschoten op bierblikjes. Het was een super leuke dag!! Ook zijn we een avond meegeweest te schieten. De vossen / Kangoeroe's zijn een grote plaag hier voor de boeren. Het was weer een super avondje. We stonden met 3 achter op de auto, waarbij 1 het licht vast houd om te 'spotten' en de andere 2 gereed staan om te schieten. Het is een beetje zielig, maar we hebben 1 kangoeroe en 1 vos geschoten.(sorry Anita, ik zal er maar geen foto's bij doen..

Frown
)

Kortom, ik vermaak me hier ook weer prima. Ik vertrek eind januari uit Brookton om vervolgens de laatste 10 weken mijn ronde Aussie af te maken!!

Greetz Anna

Reacties

Reacties

harmen

goed bezig !

Anita

Wat moet, dat moet;), nog veel plezier!

jacob en riekje de boer

hoi anna,

Ik lees af en toe jou verhalen en
net als wietske beleef je de meest uiteenlopende dingen!!! geweldig!!!
en ook jij geniet met volle teugen.
af en toe heb ik "het er even met je mem over"
jou langste tijd zit er al op...ben benieuwd hoe je je leven in nederland weer oppikt...zal toch zeker wennen zijn...maar je mag eerst nog 10 weken "down under" beleven...super wat je allemaal meemaakt...zijn echt ervaringen die je de rest van je leven meeneemt...
geniet er nog maar even van,
hartelijke groet,
jacob en riekje de boer út Ychten.

Anna

Ja bedankt!! Wie weet kom ik Wietske nog tegen in Melbourne :-)
Ik moet idd over 10 weken het land verlaten. Het jaar is erg snel voorbij gegaan en vanalles beleefd. We zullen zien wat ik in Nederland ga doen! Zal wel wennen worden, wat het is TE relaxed hier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!