Outback

Outback (19-10-11 t/m 30-10-11)

Even een korte update! We zijn op woensdags vertrokken vanuit Cairns en zijn via Townsville - Charters Towers - Julia Creek - Mount Isa - Urandangi - Jervois naar Alice Springs gereden. Na Mount Isa is dit een offroad. Twee dagen hebben we op zandpaden door het niets gereden! Het was echt super. Heel vreemd dat het toch zo mooi kan zijn terwijl je 2 dagen hetzelfde ziet!Vanuit Alice Springs hebben we een ronde gemaakt langs de natuurparken. We zijn begonnen in Mac Donnell (Ormiston Gorge & Pound), hier hebben we een tocht gelopen van 8 km. Het was ontzettend warm, maar het was zeker de moeite waard en gelukkig eindigde de tocht met een 'waterhole' waar we natuurlijk ff een bommetje ingemaakt hebben :-).

Het volgende punt was de ' Kings Canyon' Dit was echt SUPER GAAF. Ook hier hebben we een tocht gelopen van ongeveer 4 uur. Het was die dag nog warmer (boven de 40 graden) maar met natte doeken over het hoofd is het goed te doen. Helaas ben ik mijn zonnebril wel verloren, toen ik natuurlijk weer ff met mijn hoofd over een randje moest kijken!! Zo konden we wel goed zien hoe diep het nou eigenlijk was, want het duurde best lang voordat we de glazen hoorden breken.

In Kata Tjuta hebben we onze volgende wandeling gemaakt. (ongeveer 7,5 km) Dit was ook weer een mooi stukje natuur, maar helaas kon het niet tippen aan de Kings Canyon.

Op naar de Ayers Rock,waar we voor gekomen zijn. We hebben natuurlijk de zonsopgang en ondergang gezien. Nouja zonsopgangis een klein beetje mislukt, waren iets telaat uit bed en het was tochbest al een beetje licht. Maar de zonsondergang is gelukkig veel mooier!Omdat iedereen een rondje om het steentje loopt, kunnen wij natuurlijk niet afhaken. Het was een wandeling van 10,4 kmen hetenige wat je ziet is STEEN. Tja wat had je anders verwacht!Er waren een paarmooie spots bij, maarhelaas kon het weer niet tippen aan de Kings Canyon. Wel kunnen we natuurlijk zeggen dat we OM de Uluru gelopen zijn!

Inmiddels zijn we weer in Alice Springs! Hierhalen we weer 5 pakken noodles, 5 pakken pasta met saus, 5 broden en een pot pindakaas zodat we ons weer een weekje kunnen redden! :-)Op naar DARWIN.....

Bananen planten

Bananen planten (30-08-11 t/m 17-10-11)

Nadat we Nynke uitgezwaaid hadden, zijn we teruggegaan naar Cairns city om langs een uitzendbureau te gaan. Normaal gesproken zouden we langs de boeren zelf gaan, maar omdat we ons geld aardig uitgegeven hadden leek ons dit de snelste manier. En snel was het, dezelfde middag hadden ze een baan voor ons via een werk hostel. Helaas was dit hostel verschrikkelijk. Extreem duur, ontzettend veel regels en we waren verplicht er minimaal 2 weken te blijven. Wel kregen we een goede baan aangeboden bij een banenenboer die net een nieuw stuk land huurde. Eerst moesten we het veld schoonruimen van stenen en hout. Dit was het minste baantje tot zover. De hele dag over een kaal stuk land achter een trekker aan wandelen en alles oprapen. Daarna de waterslangen en sproeiers plaatsen. Sproeiers checken, en het mooiste baantje, de bananenboompjes planten. Na 2 weken hadden we genoeg geld om een stukje verder tegaan en zelf een baan te zoeken. We wilden absoluut niet langer in het hostel blijven. En de regels van de werk hostels zijn natuurlijk bij vertrek einde baan! Maar mazzel dat wij weer hadden, de boer vroeg ons nog minimaal 2 weken te blijven en hij vond het prima dat we een camping opzochten. We kwamen terecht op een super leuke camping vijf minuten bij het werk vandaan en voor een veel betere prijs. Er was een grote schuur, waar een keuken, dartbord, openhaard, banken ect stonden en iedereen van de camping verzamelde zich daar dagelijks tussen 4 en 7 voor een potje kaarten/darts. Erg gezellig!! Uiteindelijk hebben we gewerkt tot vorige week woensdag. De baan beviel ons verder prima en het betaalde goed.En omdat we harde zelfstandige werkers waren, werden we samen met nog 4 andere backpackers uitgenodigd voor een etentje als afscheid. Super toch!!!

In de weekenden hebben we nog een paar rondjes gereden over de Tablelands enzijn we nog bij de Millaa Millaa watervallen geweest. Hier kun je onder de watervallen zwemmen. Echt weer super gaaf, maar helaas was het die dag geen zwemweer. Ook zijn we naar een Country music festival in Mareeba geweest. We hadden er een grappige dansavond van verwacht, maar helaaszijn de feestjes hier iets anders en zat iedereen rustig op zijn/haar stoel naar de muziek te luisteren. Ondanks dat hebben we een supergezellige avond gehad!

Kortom, we hebben de afgelopen 6 weken dus weer hard gewerkt, gezellige mensen ontmoet via het hostel/camping en de nodige uitstapjes gemaakt.

Na het zwoegen op het land zijn we terug gereden richting Cairns. We hebben besloten om de camper te verkopen en ieder zijn eigen richting op te gaan. Binnen 2 dagen was de auto al verkocht voor een goede prijs. Ongeloofelijk!! Inmiddels is Douwe op het vliegtuig gestapt richting Brisbane. Hij heeft oude vriend Terry opgebeld en die gaat hem helpen om een andere auto te kopen. Ik vertrek aankomende woensdag met 2 Fransen en een Duiters richting Ayers Rock en vervolgens richting Darwin. Hopelijk ben ik binnen 3 weken in Darwin. Omdat ik de outback in ga heb ik een ander mobielnummer! Hopelijk ben ik met dit netwerk iets beter bereikbaar. Ik ben erg benieuwd!!!!

Greetz Anna

Nieuw mobiel nummer: 04 - 39 08 74 04 (weet niet meer wat jullie ervoor moeten plaatsen)

Holiday part 2

Holiday part 2 (13-08-11 t/m 29-08-11)

In Rainbowbeach hadden we een geweldige camping aan het strand met uitzicht op Fraser Island!! Super mooi, met een geweldige zonsondergang. De volgende dag wilden we natuurlijk het eiland zelf wel even bekijken. Lake Mckenzie was de place to be op het eiland. Een super mooi blauw meer met witte stranden! Hier moet je toch echt een duik in nemen!! De foto's spreken voor zich!!! Het is net als de reclamefoto's van de vakanties ha ha, maar deze keer was het dan ook echt schitterend.

Ook hebben we onze eerste surfles gehad in Rainbowbeach. Na een korte les op het strand (beetje springen op het bord) gingen we een klein stukje de oceaan in. Ik dacht dat je niet op die kleine golven kon surfen, maar het bleek toch niet zo gemakkelijk te gaan ha ha. Ze beginnen natuurlijk niet voor niets op die kleine golfjes Anna!!. Gelukkig bleef ik een aantal keer op het bord staan en dan blijkt toch wel dat het surfen wel echt iets voor mij is. Voor we het wisten was de 2 uur durende les alweer voorbij!!! Snik snik. Dit was namelijk het laatste strand aan de oostkust waar je kon surfen. Op de westkust zullen we ons tot echte surfers ontwikkelen, zodat we er een beetje stoer opstaan als we terug zijn op de echte surfstranden.

Wink

Via Bundaberg, Agnes Water, Rockhampton, Mackay kwamen we aan in Airliebeach. Een echt backpackers paradijs. Overal kroegen, winkeltjes en hostels! Vanaf hier hadden we ons 3 daagse trip op een zeilboot naar de WithSunday's. Het was een echt paradijs. Overal de echte witte stranden, palmbomen en water wat blauwer dan blauw was. Ik keek mijn ogen uit! Heerlijk relaxed dobberen op het water en overdag op de stranden liggen. Whitehaven was ongelooflijk mooi!!! Ook konden we elke dag snorkelen met overal supermooi koraal. S'avonds lagen we ergens in een baai en dronken we een biertje op het dek. Nouja een biertje? Goon is veel makkelijker mee te nemen en zoals algemeen bekend is valt dit niet altijd even lekker de volgende dag. En zeker niet als ze alweer om 7 uur in de ochtend beginnen te varen terwijl je nog op bed ligt. Dit vond ik ook wel een goed excuses toen IK natuurlijk weer met mijn hoofd over de reling hing vissen te voeren!!!

Frown

Verder naar het noorden beginnen de regenwouden. We hebben onze trip door de Atherton Tablelands gedaan. Hier hebben we een aantal wandelingen gemaakt en de watervallen gezien. Bij The Boulders in Babinda hebben we weer een supermooie camping gevonden waar we ons gewassen hebben in de Creek. De volgende dag hebben we een korte stop gedaan in Port Dougles. Dit was een leuke plaats, erg verrassend omdat de meeste mooie gebieden de wat kleinere plaatsen zijn. Helaas hadden we niet veel tijd en zijn we doorgereden naar Palm Cove. Ook hier stonden we weer op een camping aan het strand.

Ons laatste uitstapje is geweest naar een Wildlife park. Het was een klein parkje, maar we konden de kangoeroe's voeren, koala's spotten en alvast even wennen aan de krokodillen. Die zullen we verder in het noorden nog in het wild tegen komen.

Surprised
Het eindstation was Cairns. En ook dit was weer een echt backpackers paradijs. We hebben 3 nachten geboekt in een hostel zodat we feestend de vakantie konden afsluiten.

Vandaag hebben we Nynke weer op het vliegtuig gezet. De vakantie ging natuurlijk supersnel voorbij, maar we hebben een geweldige tijd gehad!! BEDANKT NYNKE, het was supergezellig! Ze zal jullie vast en zeker deLANGE versie van de vakantie vertellen!!Vanaf morgen gaan wij weer opzoek naar werk. We hebben nog geen idee welke richting we opgaan en wat voor werk het deze keer zal worden!!! Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke vakantie hebben gehad en hoor natuurlijk ook graag de verhalen!!!

Holiday

Holiday (11-07-11 t/m 11-08-11)

De laatste weken in Hampton gingen best snel voorbij. Ten eerste omdat ik ander werk kreeg, avocado plukken in plaats van inpakken. Met lange stokken de avocados uit de bomen knippen en dan hopen dat je ze vangt. Het was wel wat zwaarder werk maar zeker leuk voor de afwisseling. Ten tweede omdat onze weekenden aardig volgeboekt stonden. Een BBQ-tje hier en een feestje daar! Vooral het laatste weekend was een beetje puzzelen met de tijd want iedereen wilde ons nog even zien voordat we vertrokken. Nadat ze ons alle info over de oostkust gegeven hadden, afscheidskadootjes en vele hugs zijn we woensdag 3 augustus vertrokken richting Terry in Brisbane.

Omdat Terry niet in het centrum woont zijn we daar met de trein heen gegaan. Beetje door de winkelstraten gewandeld en door de botanic gardens. Heerlijke start van de vakantie. De volgende dag hebben we met een Australische vlag in de hand Nynke van de vliegtuigtrap gehaald, waarna we lekker bijgekletst hebben in de Southbank parklands. Sávonds met Terry en Colin aan het bier gezeten zodat ook Nynke de sterke verhalen van de Grey Nomads kon horen.

Inmiddels reizen we al een weekje langs de oostkust. Via Caloundra, Moolaba, Coolum beach zijn we aangekomen bij Rainbow beach. We hebben al een aantal keren op de geweldige witte stranden gelegen en genoten van de hoge golven. We hebben heerlijk weer en genieten volop. Elke avond een kampvuurtje met uitzicht op het strand.

Voor de komende 2 weken staan in iedergeval fraser island, surflessen en de witsunday's op het programma en voor de rest zullen we wel zien waar ons boesje ons brengt.

Hampton "City"

Hampton City (12-06-11 t/m 10-07-11)

Hampton .........................en je rijdt Hampton alweer uit. Oftewel het is 1 lange weg, met daaraan vast een aantal dirt roads. In Hampton heb je 1 winkeltje, de 'Hampton Store'. Hier werkt onze vriendin Grace (Chinese vrouw die gebrekkig Engels spreekt) Als je iets wilt weten, iets nodig hebt, of gewoon de roddels van Hampton wil horen dan moet je dus naar dat ene winkeltje. We zijn hier in het begin erg vaak geweest voor alle info omtrent werk en verblijfplaatsen.

We werken al weer een tijdje bij Hampton Orchards. Een avocadofarm. De eerste twee weken moest ik de hele dag stickers plakken op de avocado's en de dozen op pallets zetten. Oja voor de afwisseling moest ik natuurlijk af en toe het rolletje van het stickerapparaat vervangen, of een pallet verplaatsen met de pompwagen. Het is verschrikkelijk saai werk, maar zeker geen zwaar werk. Doordat één van de inpakkers ziek thuis is ben ik nu dus gepromoveerd tot avocado-inpakker. Voor mij in plaats is er nu een andere backpacker gekomen, Vera (duits) en met haar kun je verschrikkelijk lachen, want ze heeft de ene stunt na de andere. Om een voorbeeld te noemen: op dag 3 zat ze opgesloten in het toilet. De baas Mike was heel serieus en zei dat dit nog nooit eerder was gebeurd. Wij lagen natuurlijk helemaal in een deuk, want we misten haar pas toen alle dozen opstapelden. Het bleek dat ze al 20 min op het toilet zat, waarop Heather tegen haar zei 'Take a seat, Mike will help you in a minute' Verder ben ik ook een dag mee geweest in het veld om de avocado's te plukken. Dit doet Douwe de hele dag. Dit is een mooi baantje als het zonnetje schijnt en je mooie bomen hebt om te plukken, maar wanneer het koud is en de avocado's hoog in de bomen hangen dan is het best zwaar werk.

Verder hebben we nog steeds contact met William en Sue, van Eden farm. We gaan regelmatig even aan om een bakje. Ook gaan we regelmatig naar Jimmy en Jess. Jimmy werkt ook bij HamptonOrchards. Ze hadden ons laatst uitgenodigd voor het avondeten. We kregen een echte Australische maaltijd. Erg lekker!! Jimmy speelt samen met Craig (werkt ook bij ons) in een band. We zijn laatst naar een oefensessie van hen geweest en binnenkort treden ze op in een kroeg in Toowoomba. Hier gaan we natuurlijk met zijn allen heen. Het is erg leuk om een aantal contacten hier in Hampton te hebben. De Australiërs zijn erg gastvrij en het is altijd gezellig!

We huren inmiddels een kamer bij Lady Lisa. Ze komt uit Wales, heeft een dochtertje van 10 jaar, 2 honden, een bak met vissen, waar wij de namen van moeten leren en een hok vol aparte kippen. Ze is erg netjes en heeft allemaal regeltjes, achja dat heb je met teachers!!! Ha ha. Maar we hebben een warme kamer, een eigen douche en we kunnen gebruik maken van haar keuken en wasmachine en het is vlakbij ons werk.

Nog 3 weken werken en dan is het eindelijk 'Holiday time' We vertrekken op 3 augustus uit Hampton richting Brisbane waar we onze Nynke ophalen!! See ya soon!!

Hampton

Hampton (21-05-11 t/m 11-06-11)

En jahoor, we hebben onze eindbestemming bereikt...we wisten nog niet waarheen, maar we zijn uiteindelijk beland in Hampton. (op advies van die Haamen) We zijn vanuit Griffith via Forbes / Coonabarabran / Narrabri / Millmerran in Toowoomba beland. Hier zijn we begonnen met het zoeken naar werk. Dit viel nog niet mee. Er werd ons verteld dat er momenteel niet veel was, maarrrr in Gatton was er genoeg te doen. Nou niet dus...en maar weer terug naar Toowoomba, waar we bij een uitzendbureau zijn geweest. Deze stuurde ons terug naar Millmerran, wat uiteindelijk ook niets opleverde. Het is dan toch ook niet best dat we via 'Nederland' te horen krijgen waar we wel heen moesten gaan.....Hampton.

Hier hebben we afgelopen week gewerkt in de komkommers (Eden farm). Om in het kort een beeld te geven wat we moesten doen: Met een groot mes de planten loshakken, in bakken gooien, bakken legen op de composthoop, de kleine zakjes met modder legen, de paden aanharken, zeilen schoon spuiten en nieuwe zakjes grond plaatsen. Het was zwaar werk, maar we hebben een leuke week gehad. William, de manager van de boerderij was erg aardig. We konden op zijn erf blijven en gebruik maken van de kantine. En s'avonds konden we douchen bij hem thuis. Er werken verder nog 4 Chinezen, waarvan er 2 met hun dochter ook op de boerderij wonen. We hadden ze uitgenodigd voor een kopje thee en wat denk je, ze kwamen met een mega pot Chinese thee aanzetten en elke keer als we 2 slokken uit onze mok hadden, vulden ze demok weer tot de rand toe bij. Ook hadden weniet veel te vertellen, want ze spreken geen woord Engels. Hun dochter gelukkig wel, maarze had niet zoveel zin om steeds alles te vertalen, dus daar zit je dan met zijn allen om de tafel thee te drinken. De volgende dag gingen wij boodschappen doen in Toowoomba. Song wilde graag mee en toen we hem wilden uitleggen dat hij naar de auto moest komen wanneer hijal zijn boodschappen had, het voor de omstanders net leek of we het spelletje 'hints' aan het spelen waren. Gelukkig toen we met onze handen het sturen van een auto nadeden begreep hij dat we elkaar weer bij de auto zouden zien.

Waarschijnlijk werken we volgende week weer bij William en kunnen we de maandag erop starten op een avocado boerderij, een stukje verderop (hier heeft onze haamen ook gewerkt en jahoor ze konden hem nog.....hij heeft dus wel indruk gemaakt

Wink

Naast het (werk zoeken en) werken, hebben we de afgelopen 3 weken ook nog leuke dingen gedaan. We zijn naar de bios geweest...the Hangover 2

Laughing
, naar het National park geweest in Crows Nest, een avondje naar de kroeg geweest waar 2 bands optraden en een weekend bij een meer gestaan (Cressbrook lake). Hier hebben we de Grey Nomads ontmoet. Tja backpackers kom je hier niet echt tegen, al verschillen de Grey Nomads niet echt veel van ons ha ha. Het zijn gepensioneerde Australiers die rondreizen. Ze stonden ook bij het meer en nodigden ons uit om bij hun kampvuur te komen zitten. We hebben natuurlijk de hele avond verhalen gehoord over Australie en ons cdtje (met oude Australische songs die we gekocht hebben voor 5 dollar) viel erg in de smaak. Ze wonen allemaal in of vlakbij Brisbane. Toen we vertelden dat we daar begin augustus Nynke ophalen van het vliegveld, kregen we gelijk een slaapplek/lunch ect aangeboden voor een paar dagen. Is dat weer mooi geregeld en hoeven we ook geen tours te doen door Brisbane
Tongue out

Kortom, het heeft ons dus dik 2 weken gekost om werk te zoeken en zitten waarschijnlijk de komende 2 maand in Hampton'city'

p.s. In Hampton hebben we geen telefoonbereik

Yell
, dus SORRY als ik iemand geen bericht teruggedaan heb of heel laat. Wanneer we naar Toowoomba rijden dan ontvang ik de smsjes weer vandaar.

Still @ Griffith

Still @ Griffith (08-05-11 t/m 20-05-11)

De afgelopen 2 weken hebben we gewerkt in Griffith. Het werk is niet heel veel beter geworden. Nog steeds stond ik in dezelfde chipsfabriek en op hetzelfde stuk land druiven te plukken. Maar we hebben een zakcentje verdiend en het wordt dan ook tijd om weer een stukje verder te reizen. Het wordt hier namelijk winter en ik vind het hier best koud worden, ongeveer 18 graden. Wel met het zonnetje erbij maar we waren stiekem al een beetje verwend met het heerlijk warme weer in Sydney. In onze vrije uurtjes is er ook niet veel veranderd. We drinken wat bier en bakken een stukje vlees op de barbecue. Ondertussen leren we hier veel mensen kennen. Erg gezellig hier. Onze reisgenoot Paolo is vorige week vertrokken richting Cairns waar hij een baan gevonden heeft als Farmhand.

De afgelopen week heb ik samengewerkt met Haley (Engeland) en Igor (Duitsland). Haley is hier al een langere tijd en kent hier dan ook aardig wat mensen. Ze had geregeld dat Igor en ik bij een boer een stukje op een trekker mochten rijden. (kunnen we vanaf nu zeggen dat we ervaring hebben

Tongue out
) Na het werk bracht ze ons naar Tony. Natuurlijk eerst even een biertje drinken en wat kletsen. Daarna kregen we DE trekker les. Een paar rondjes rijden door zijn land en hoppa de eerste BBQ uitnodiging was binnen. Haley nam haar vriendin Caroline mee, Igor nam een vriend Tobi mee en ik Douwe. We hebben een zeer gezellige avond gehad en heerlijk gegeten en gedronken. (oja de zwarte sambuca is hier populair
Wink

Morgen vertrekken we iets naar het Noorden. We weten nog niet precies waarheen maar richting Brisbane. Onderweg gaan we opnieuw opzoek naar werk. Hopelijk kunnen we iets vinden op een boerderij.

Job's @ Griffith

Job's @ Griffith (02-05-11 tm 07-05-11)

Mijn werkweek in Griffith begon goed

Yell
Er was op maandag geen werk voor mij. Om mijn dag toch nuttig in te vullen moest ik een registratie / test doen voor Cozwine. Met deze registratie kan ik in de wijnen werken. Ik heb eerst 2 uur lang achter de computer testen gedaan over veiligheid met machine's enz. Gelukkig slaagde ik in 1 keer voor de testen. Daarna moest ik nog allemaal formulieren invullen. Nu hopen dat er banen vrij komen, want het schijnt erg goed te zijn.

Voor de rest van de week heb ik 2 dagen in een chips fabriek gewerkt. De eerste dag moest ik de hele dag kleine zakjes chips in dozen verpakken en de andere dag stond ik aan de aardappelband om de rotte aardappelen eruit de sorteren. Wat een fantastische banen, ha ha. Het is eentonig werk, maar het verdiend gemiddeld en het is geen zwaar werk. Ook ben ik 2 dagen aan het druivenplukken geweest. Dit is werken. We werden per geplukte doos betaald. Een hele dag ploegen, handen stuk en dit voor maar 75 dollar.

Surprised
Maar ondanks dat was het best leuk baantje. Heerlijk de hele dag op het land, zonnetje erbij en de ipod aan. De dag gaat erg snel voorbij zo.

Mijn leukste baantje was vandaag. Ik moest met Turkisch John mee. Dit is een Turkse man, die 22 jaar geleden naar Australie is gekomen. Hij mist een paar tanden en heeft een mutsje op (hebben jullie er een beetje beeld bij) Het eerste wat we gingen doen was koffie drinken op een terrasje. Kijk das pas praat.

Laughing
Daarna gingen we naar een mega villa met een mega stuk land erbij. Hij onderhoud tuinen hier en er moest om een moestuintje een hek geplaatst worden. Hij groef gaten voor de palen, ik vulde ze met water. Daarna de palen op maat zagen en in de grond slaan. Ik hoefde alleen die palen een beetje vast te houden en hij deed het zware werk, ha ha. Een stuk gaas eromheen spannen, paar spijkers erin en klaar is kees. Om de driekwartier een rookpauze, want dan moest hij zelf even bijkomen. We zijn 3 uurtjes aant werk geweest, wat volgens mij wel in anderhalf uur had gekund
Tongue out
Je hoort mij niet klagen!!!

Op zaterdag, vanavond dus, zitten alle backpackers in de tuin een biertje te drinken. Ik denk dat het wel weer gezellig wordt. De sfeer is hier erg ontspannen. Je bent of aan het werk of je hangt in de tuin een beetje te 'chillen' zoals ze dat hier noemen. We hebben daarom ook besloten om nog een weekje te blijven.

Ik ben benieuwd wat voor banen er volgende week vrijkomen. Het is in ieder geval wel afwisselend.